Hoe ongecompliceerd was het medio 20e eeuw? Men wond er geen doekjes om. De plaatselijke dorpsgek werd ook gewoon zo genoemd. Werd hooguit als idioot, debiel, malloot, achterlijk of zwakzinnig betiteld. Werd men echt te gevaarlijk geacht dan verdween deze persoon gewoon in het gekkenhuis of het gesticht. Hoe simpel […]
0


Recente reacties