Schrijf mee!

120w

Huisregels

Voor het plaatsen van stukjes en reacties op 120w gelden enkele huisregels.

  1. In eerste instantie zijn er uiteraard de grenzen van de (Nederlandse) wet, hieronder valt ook het copyright en auteursrecht. Plaats enkel eigen werk, zaai geen haat, et cetera.
  2. Inhoud en vorm van de bijdragen zijn vrij. Columns, anekdote, poëzie, fictie, alles mag. De enige beperking is het aantal woorden: dat dient exact 120 te zijn. De voertaal is Nederlands, let op spelling en grammatica. De redactie behoudt zich het recht voor stukjes te corrigeren en/of te weigeren. Bij weigering wordt altijd een reden gegeven en vaak ook concrete tips voor verbetering.
  3. Voor publicatie kun je aangeven of je prijs stelt op reacties op je stukje en zo ja of je die over je stukje in toto of enkel over de vorm of de inhoud wilt. Accepteer dat je (opbouwende) kritiek kunt krijgen op je werk en doe er je voordeel mee!
  4. Iedereen moet zich welkom voelen (en blijven voelen) op 120w. Reageren en opbouwende kritiek geven mag, maar houd het fatsoenlijk en respecteer elkaar! Respecteer het als een schrijver heeft aangegeven enkel reacties over de inhoud of vorm te willen ontvangen. De redactie behoudt zich het recht voor reacties te modereren.
  5. Reacties beperken zich in principe tot het stukje waar ze onder worden geplaatst. Off-topic reacties/gesprekken kunnen door de redactie verwijderd worden. Deze horen thuis op het forum, niet in de reactiepanelen.
  6. Feuilletons (vervolgverhalen) zijn toegestaan onder strikte voorwaarden: 1) Alle delen zijn losstaand en moeten onafhankelijk, zonder (voor)kennis uit de andere delen te lezen en te begrijpen zijn; 2) Per dag (een periode van 24 uur) mag niet meer dan één feuilleton-stukje per persoon worden geplaatst.
  7. Bijdragen mogen louter uit tekst bestaan. Plaatjes, filmpjes en foto’s en dergelijke zijn niet toegestaan. Als je denkt écht niet zonder te kunnen, plaats dan een link naar je beeldmateriaal bij de reacties onder je stukje.
  8. De redactie bepaalt en kan ingrijpen wanneer zij dat nodig acht.

Desalniettemin een ongepaste reactie of een ongepast verhaaltje tegengekomen? Klik dan op de rode vlag (vlag) en geef eventueel aan waarom de tekst ongepast is. De redactie zal deze reactie dan zo spoedig mogelijk (her)beoordelen.

Laatste update: 31 oktober 2016 (regel over off-topic reacties toegevoegd).