Schrijf mee!
« »

Communicatie

Krankzinnig

13 juni 2018 | 120w | Mara Smits | 3

Hoe ongecompliceerd was het medio 20e eeuw? Men wond er geen doekjes om. De plaatselijke dorpsgek werd ook gewoon zo genoemd. Werd hooguit als idioot, debiel, malloot, achterlijk of zwakzinnig betiteld. Werd men echt te gevaarlijk geacht dan verdween deze persoon gewoon in het gekkenhuis of het gesticht. Hoe simpel kan het zijn? Tegenwoordig ligt het helaas veel ingewikkelder. Windt men doekjes om de geestelijke gemoedstoestand van de betreffende. Mooie namen als Vincent van Gogh, centrum voor geestelijke gezondheidszorg, pogen de aandacht van de treurnis binnen de muren af te leiden. Of je er überhaupt binnengeraakt? Reken op flinke wachtlijsten, screenings, procedures, analyses.
Alleen daarvan zou je al gek worden. Of mag er anno 2018 gewoon nog gestoord worden gezegd?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mara Smits of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »