Daar staat hij dan op de vensterbank. Mijn surrogaat koffieplant. Van plastic. Gekregen voor mijn verjaardag van mijn vrienden en teamgenoten. Een gegeven paard nooit in de bek kijken is mij altijd geleerd. Maar bij dit paard twijfel ik toch even. Is het een hint, een grap, een grol? Wie geeft nu iemand een surrogaat koffieplant voor zijn verjaardag? Ik drink geeneens koffie. Ik ben van de thee. Zou dat de hint misschien zijn? Een surrogaat koffieplant geven om mij van mijn theewater en aan de kook te brengen? Ik pak het lelijke ding nog eens van de vensterbank en bekijk het eens goed. Onder de pot zie ik een briefje zitten: Water geven hoeft niet, een beetje liefde volstaat!

Recente reacties