Schrijf mee!
« »

Familie, Maatschappij

Stembusslag

11 november 2016 | 120w | Benny Bielen | 6

Op een kille herfstochtend nam hij zijn besluit. Hij was wakker geschrokken uit een beangstigende droom, waarin mensen, herinneringen en plaatsen zich schaamteloos vermengd hadden tot een verstikkend kluwen. Slaapdronken slofte hij naar de keuken, zette de koffiezet aan en opende het grote raam naar het balkon. Hij had een joelende menigte verwacht, maar het plein was leeg en doods stil.
‘Goed zo,’ dacht hij, ‘dit maakt het allemaal alleen maar makkelijker.’ Hij haalde diep adem en ging terug naar binnen, waar zijn vrouw intussen twee mokken dampende koffie op tafel zette en neuriënd toast met kersenconfituur klaarmaakte.

‘Lieverd, ik doe het niet, laat ze maar een andere kandidaat zoeken.’ Fijn, dacht ze, en hapte in haar toast met President.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Benny Bielen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »