Schrijf mee!
« »

Communicatie

Barbaren!

17 juli 2014 | 120w | Benny Bielen | 5

Neen, dit kan niet waar zijn! Ik grijp het handvat van mijn mes terwijl ik naar het verschrikkelijke nieuws kijk. Een vliegtuig neergehaald en een grondoffensief in het Midden-Oosten. Mijn eetlust is meteen voorbij en ik vraag me luidop af: is dit toeval of niet? Hoe barbaars zijn we? Hoe diep kunnen we nog wegzakken met dit mensonwaardig gedoe?
De volgende reportage: een oorlogskerkhof. Indianen die omwille van politieke motieven hun naam en hun identiteit moeten opgeven voor het ‘vaderland’. Is er nu echt geen positief nieuws meer te melden?
Heel de menselijke geschiedenis is een aaneenschakeling van oorlog, macht, overheersing. Uiteindelijk zijn we al eeuwenlang alleen maar barbaarse barbaren.
Ik heb de knop omgedraaid. En daarmee ook mijn geweten?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Benny Bielen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »