Schrijf mee!
« »

Column

hangstrand

17 juli 2014 | 120w | Lijmstok | 3

Je ziet geen verbanden die er niet zijn. Als voorbode van het komende festival in het recreatiegebied, liggen er al hordes hangjongeren blowend in groepjes tussen de spelende kinderen op het strand. Als een waakhond getraind in zijn eigen onbetrouwbaarheid houd ik mijn blik geen moment van mijn kroost en/of mijn korte broek die opgevouwen naast mijn handdoek ligt gevuld met kostbaarheden zoals telefoon en portemonnee.

Schijnbaar zijn er ook nog andere zaken die me bekoren. Een allochtoon peutertje van nog geen twee gaat te diep het water in en een klant van vroeger vertelt over haar horror-scheiding. De buurvrouw sluit aan het einde van de middag aan met haar kinderen.

De hangjongeren van vroeger, de hangkinderen die wij maken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Lijmstok of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »