Schrijf mee!
« »

Cultuur, Familie, Fictie, Liefde, Maatschappij, Mensen

De kwellende gewetensvraag van een moeder

28 augustus 2019 | 120w | Han Maas | 1

Het is een gewetensvraag die ze zich stelt: waarom ben ik niet blij en moet ik dat wel zijn? Anders dan de vanzelfsprekendheid dat ze van haar houdt. Natuurlijk houdt ze van haar kind. Beschermend veel.
Een bevlieging voor de korte termijn; je kunt jezelf uit hoop veel wijsmaken.
Een bruiloft met alles erop en eraan. Trouwfoto’s van haar dochter en schoondochter zitten nu al in haar geheugen. Haar schoondochter zegt haar niets en daardoor niet veel. Geldt dat ook voor een schoonzoon? – een kwelvraag waar nooit een antwoord op zal komen.
Ze abstraheert haar eigen toekomstvisie tot ‘als zij maar gelukkig wordt’. Dan is ze weer terug bij datgene waarmee het allemaal begon: moeder zijn. Ook op haar bruiloft.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »