Schrijf mee!
« »

Fictie

Bedrijfsmatige efficiency

29 september 2019 | 120w | Cesar Noordewier | 1

Een van mijn collega’s bij Justitie zat soms twee maanden lang depressief thuis.
De teamleider bezocht haar regelmatig, redde haar na een zelfmoordpoging en bracht haar na zo’n periode persoonlijk met de auto naar het werk.
Op een dag werd hij ter verantwoording geroepen bij de topjurist en de topjuriste. Hij mocht haar niet langer naar het werk brengen, want daarmee verbrak hij steeds de periode waarbinnen ze ontslagen kon worden.
Van de topjurist weet ik alleen dat hij tegenwoordig als een zombie in luiers rondloopt. De topjuriste is de huidige president van de rechtbank Amsterdam.
Als topjurist moet je vanzelfsprekend prioriteiten stellen en kunnen afwegen of een mensenleven belangrijker is dan bedrijfsmatige efficiency. Anders maak je natuurlijk geen carrière…

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »