Schrijf mee!
« »

Communicatie

Wat bedoelt u?

20 februari 2018 | 120w | Mara Smits | 6

De titel van deze week ontlokt mij een glimlach. Van jongs af aan interpreteer ik woorden en taal al “anders”. De komst van twee autistische zonen heeft deze eigenschap alleen maar versterkt. Zo reed er onlangs een vrachtauto van de firma Prika voor ons. Waarop een van mijn zoons grapte: Weet je wie de vader daarvan is? PaPrika. Gelukkig heb ik een vriendin met dezelfde voorliefde voor taal en een heerlijke hersenkronkel. Wij kunnen een hele avond grappen over minder handige uitspraken van BN-ers, actuele gebeurtenissen (een vrachtauto die een lading vis op de snelweg verliest – “was dat bij de visafslag?” – “heb je zeeën van tijd?”) en woorden die hetzelfde klinken maar een volledige andere betekenis hebben (kook – coke). Heerlijk!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mara Smits of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »