Schrijf mee!
« »

Communicatie

Parijs(3)

21 april 2018 | 120w | arjan van essen | 4

Vanaf ons dakterras kijk ik over een dichtbevolkt, maar uitgestorven, gebied van graven, zerken en tombes. Drie lente-frisse olmen houden de wacht boven de ingang.

Niet te missen is de familietombe van de Zola’s. Emile, geen vriend van de gevestigde orde, lag hier begraven voordat hij bijgezet werd in het Pantheon.

Zoeken is het naar de plek waar Heinrich Heine begraven ligt. Ja, die van de Lorelei. Het gedicht zo beroemd, dat het bijna een volkslied werd.
Prachtig zijn ook de dichtregels op de zijkant. Vrij vertaald zeggen ze, dat waar hij rust, Gods hemel hem omgeeft en sterren zijn graflampen zijn. Dat hij een banneling was en zijn laatste jaren verlamd op bed doorbracht, maakt deze regels nog mooier.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »