Schrijf mee!
« »

Communicatie, Fictie, Mensen

De Vliegende Flevolander

6 januari 2018 | 120w | H2OWritez | 2

Het mistte in Almere Haven. De flat bij de havenmonding stak boven een eindeloze wattendeken uit. Code Wit. Autorijden of fietsen, het was onverantwoord met slechts enkele meters zicht. Thuisblijfweer, laat staan weer om met een boot het Gooimeer op te gaan.
De havenmeester deed net zijn ronde langs de kade toen hij de schelle bel hoorde. Een ouderwetse mistbel? Het geluid kwam van het water. Welke gek wilde nu de haven invaren?
De bel klonk snel luider. Daar! Een grote driemaster prikte door de mist. De gehavende zeilen nog niet gestreken. Die kapitein was gek. Zo crashte hij op de havenrand, kurkenzakken of niet.
‘Strijk je zeilen!’ gilde de havenmeester.
‘Wat is er, schat?’ vroeg zijn wakker geschrokken vrouw.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van H2OWritez of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »