Schrijf mee!
« »

Maatschappij

Nieuw thuis

3 mei 2016 | 120w | Katie | 9

‘Khayelitsha’ klinkt als een belofte De vertaling is ‘Nieuw thuis’.
Wie in Kaapstad over de N2 rijdt, houdt ramen en deuren van de auto stevig gesloten.
Het uitzicht op de duizenden krotten die tegen de heuvels geplakt lijken is bijna surrealistisch. Gebouwd van golfplaten, stukken hout en karton houden ze elkaar in evenwicht.
De mannen, vrouwen en kinderen die in rijen hun behoefte doen langs de snelweg zijn helaas meer dan echt. Er zijn veel te weinig voorzieningen in dit getto voor de zwarten, en er zijn veel te veel mensen.
Bij ieder stoplicht proberen ze iets aan de rijke blanken te slijten: ramen wassen, zonnebrillen, selfiesticks. Niemand gaat op hun aanbod in. Gelaten sjokken ze verder. Een uitzichtloos bestaan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Katie of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

11 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »