Schrijf mee!
« »

Mensen

Bloedlink

7 april 2016 | 120w | Levja | 7

Gisteren op geweest voor afname bloed. Zelf heb ik daar geen hard hoofd in. Mijn aders wel. Die kruipen heel diep weg. In mijn elleboogplooi is geen ader te zien of te voelen. Soms tot wanhoop van STAR-medewerksters. Dacht ik eens bijdehand te zijn om niet direct bij aanvang, maar aan het einde van het spreekuur mijn opwachting te maken. Kennelijk speelde deze gedachte bij meer mensen. De wachtkamer zat propvol en het bleef toestromen. Mag ik nu spreken van een legioen patiënten?
De medewerkster bleef gestaag en vrolijk doorprikken. Bij mij haperde de snelle voortgang.
Linkerarm, loos alarm. Rechterarm, geen sjoege. Totdat ze de dikke ader op mijn pols zag. Ditmaal met babynaaldje en jawel, drie buisjes vol. Bloedrood.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Levja of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

19 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »