Schrijf mee!
« »

Communicatie, Familie, Maatschappij

Mama

10 maart 2015 | 120w | harrij smit | 9

Een jongetje rent de wachtkamer binnen en installeert zich voor een magneetbord met kleurige letters. Mama volgt met zijn kleine zusje op de arm. Ze dropt het kruipertje naast broerlief op de grond en nestelt zich zwijgend in een kuipstoeltje.
‘Ga jij de letters zeggen, mama?’
Mama perst haar lippen stijf op elkaar, graait naar haar smartphone en verlaat de zichtbare wereld. Haar vingers dansen geroutineerd over het schermpje, een aarzelende glimlach verzacht opeens haar mond. Ze treedt binnen in het land van haar vrienden, honderden vrienden met wie ze dringend moet delen dat ze bij de tandarts zit en daarna druk druk druk de kindjes gaat terugbrengen naar de opvang. Zodra de eerste likes verschijnen ontspant haar vermoeide gezicht.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van harrij smit of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

40 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »