Schrijf mee!
« »

Communicatie

Vaandellawaai

24 februari 2014 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 1

’t Sprookje hapt naar de zwaan en daalt naar sprankje kwaad, reikt hoop en hinkt van bloeiwijze naar ’t verregaande kwijtgeraakt in wankele wanklank. Tot zon het verschiet verbleekt, vaart kielzog wel bij vaarwater en krult golfslag hebzuchtig en lukraak rietkraag. Blij en tegelijk ontiegelijk iglo strijkt Della waan en aai tot vaandellawaai, lorre tot zielenheil tot achilleshiel en korst maar raak. Waar vrachtwagen wacht, strijkt aarde vaag weg, wat tot herinnering aan bidprentje kwetst. Brede banen kleuren zwaaien in vaandel voor optochten uit, richting feestterrein. Fanfare volgt met koper, trommels en drommen, die in stoet of publiek uiteenvallen. De volle breedte van rijweg en stoepen zwelt tot stromen die zonder aarzelen parken passeren en slechts pauzeren bij Della’s bovenkamer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »