Schrijf mee!
« »

Communicatie

Lucht ontleden

3 december 2014 | 120w | cecilia_grigo | 4

‘Luchtledig.’ Luchtledig? Ontleden van lucht? Lucht ontleden. Ja, dat kan echt en zo voelt het nu ook. Ik bedoel natuurlijk niet het taalkundige of het redekundige ontleden. Nee, nee, het ontleden van een vis, zoiets bedoel ik. Het voelt alsof mijn keel wordt dichtgeknepen hier.
Ik zit hier tussen de tientallen mensen die alle zuurstof inademen en er vervolgens koolstofdioxide uitademen, en daar mag ik dan ‘lekker’ van leven. Bij wijze van spreken uiteraard.
Ik ga met mijn ogen het niet-eindigende rijtje met de betekenissen af. Schandelijk (dat mensen alleen maar nemen), kwaadaardig (zeg dat wel!), broodnodig (ja, ik wil hier niet dood neervallen), doodgaan (uh, als het zo blijft dan kan dat gebeuren), geen lucht bevattend… Geen lucht bevattend?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van cecilia_grigo of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »