Schrijf mee!
« »

Communicatie

Ingegraven

18 augustus 2014 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 1

De aardappelbaard mijmert in verlangen naar intens leven en snikt het verlies van zijn onschuldsik. Zijn bespiegelingen graven diep in het aardappelijke aardoppervlak. Terwijl het snorregroen boven zijn knollen uitgroeit, tot over plusminus een maand de oogst zal inzetten, trekt de aardappelbaard in gedachten oostwaarts op zoek naar vrijheid, avontuur en echte aarde, niet dit doorgemeste apekontje. Na lang reizen arriveert aardappelbaard in een door schimmels aangetast gehucht. Die omstandigheid noopt hem tot een prompt besluit. De invallende herfst versterkt zijn besef van de overlevingsstrijd in de barre natuur. Elk aspect van zijn beproevingen ondergaat hij met wijsheid, een ervanener aardappelbaard waardig. Hij beseft; het zal mijmeren zijn en daarna de oogst en de bakkebaarden, of alleen oogst en bakkebaarden.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »