Schrijf mee!
« »

Communicatie

algebracadabra

24 februari 2014 | 120w | SF  â€  | 5

Het lichaam heet de tempel van de ziel te zijn. Toch houdt de ziel zich slechts op in de bovenkamer.
In de kamer wordt gesproken in code. Nog voor een gedachte zich manifesteert in woorden of beelden is deze een reeks enen en nullen, waarheden en onwaarheden die afgezet worden tegen een as van waarschijnlijkheid.
De taal is niet aan interpretatie onderhevig. Binnen de algebra is een leugen schier onmogelijk.

De oneindige decimalen van pi vormen geconverteerd naar een twaalftallig stelsel een ware symfonie. Anno 2014 veronderstelt de kwantummechanica dat bewustzijn, krachtens het onzekerheidsprincipe, voorafgaat aan materialisatie. Zonder code, een frequentie, een formule met nochtans exogene factoren zou er nooit een tempel gebouwd kunnen worden.
Al dat is is poëzie.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van SF of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »