Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Reflectie

20 juni 2022 | 120w | Luc Verschuren | 2

Mijn zelfbeeld is met het tellen van de jaren ingrijpend veranderd. Waar ik, geheel naar geldende normen, achteloos door het leven ging, waarbij alles vanzelfsprekend en logisch leek, besef ik terdege dat dit voorgoed verleden tijd is. Ik heb er vrede mee. Toch sta ik beslist niet te springen snel ouder te worden.

Hoe anders is het beeld wanneer ik kijk naar de jongvolwassenen vandaag de dag. Fatsoensnormen die voor mij heel gewoon zijn lijken niet meer te bestaan. De ik-maatschappij is op de voorgrond getreden. Ook in mijn eigen beperkte kringetje moet ik lijdzaam toezien hoe veranderingen zelden een verbetering blijken te zijn. Ik wil de wereld nog niet opgeven, een rooskleurige toekomst kan ik echter ook niet zien.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »