Schrijf mee!
« »

Fictie

Familie van

15 april 2021 | 120w | Berdien Blaak | 2

Ik wil even een gedachte wijden aan de verhouding tussen mens en natuur.
Neem bijvoorbeeld de walnoot, lijkt deze niet sprekend op ons brein? En het maakt echt niet uit of je gelooft dat beide separaat zo geschapen zijn, of ervan overtuigd bent dat wij een gezamenlijke voorouder hebben. Beide zijn in twee helften verdeeld, er zit een bruggetje tussen, het hangt met kwabben aan elkaar en het zegt niet veel.
De nonsens die er wel uit voortkomen hebben weer een directe evolutionaire band met de schimmelige zwammen. In een groengrijs verleden was het allemaal een pot nat, een oersoep vol vage uitwisseling van gedachten.
Het fungicidenkvermogen van de wauwelende walnoot. De harde schedel die krakend in twee doppen splijt.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Berdien Blaak of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »