Schrijf mee!
« »

Fictie

Voor de liefhebbers van een zielig einde

25 augustus 2019 | 120w | Cesar Noordewier | 1

Het pantoffeldiertje Blurb leefde met duizenden of misschien wel miljoenen broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes en vriendjes in een sloot, waar het water altijd lekker warm was dankzij het geloosde afvalwater van de nabijgelegen warmtecentrale, de verbinding met een riool, alsmede de illegaal door een aantal boeren gedeponeerde overtollige mest. Het rottingsproces in dat toch al morsdode water werd met een ontelbare factor versneld, waardoor het voortdurend wemelde van de bacteriën die leefden van afgestorven resten van planten die ooit de euvele moed hadden om langs deze sloot te groeien. Smullen voor die schattige pantoffeldiertjes!!!
Maar op een dag denderde een ontsnapte olifant langs die habitat en blies met z’n machtige slurf die hele sloot met z’n pantoffeldiertjes naar de mallemoer…

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »