Schrijf mee!
« »

Familie, Liefde

Lager Weserlust in Bremen – een niet gestelde vraag

9 december 2019 | 120w | Han Maas | 1

HN-99-72. Mercedes 190D. Je bracht mij weg en haalde me weer op. Mijn beste vriend en trouwste (voetbal)fan. Voetbalgenen van jou geërfd. ‘Hij moet zijn eigen weg vinden,’ zeiden degenen die heel graag meereden. We trokken ons er niets van aan: jij en ik. Jij wees mij veilig de goede weg. Eén vraag heb ik nooit durven stellen, heb jij ooit de weg teruggevonden toen je als verguisde dwangarbeider, op oude damesschoenen met poetsdoeken als sokken, Lager Weserlust in Bremen was ontvlucht?
Op je sterfbed zag je de bezetter weer in spiegelende ramen: de mof. Angst. Hoe moet een drieëntwintigjarige zich destijds hebben gevoeld?
Ik heb je weggebracht. Op je honderdste geboortedag haal ik je weer op in mijn herinneringen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »