Schrijf mee!
« »

Column, Familie, Maatschappij

Keuzemogelijkheden

14 februari 2019 | 120w | lisette | 3

De keuze om kinderen te krijgen, was in ons geval niet vanzelfsprekend. Hoe gingen we het benodigde zaad regelen? Via een vage bekende? Via een spermabank? We probeerden beide opties, geen van de twee werd succesvol.
Toen ik alsmaar niet zwanger werd, kwamen er weer allerlei alternatieven voorbij. Moest ik gewoon meer geduld hebben? Zou ik me medisch laten onderzoeken? Moesten we IVF proberen?
Na vijf lange jaren kozen we voor een mogelijkheid, die de hele tijd al aanwezig was. Lief ging proberen zwanger te raken. En dat lukte.
Deze week lees ik over de gynaecoloog die in zijn vruchtbaarheidskliniek vrouwen met zijn eigen zaad bevruchtte. Wij waren er ooit ook. Goddank kozen wij op tijd om daar te stoppen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »