Schrijf mee!
« »

Familie, Maatschappij, Mensen

Kedoink

18 februari 2019 | 120w | Berdien Blaak | 4

Tussen Enschede en Almelo lag vroeger een lang lint van betonnen platen. Toen nog lekker landelijk dwars door de tussenliggende stad en dorpen, omzoomd door weiland en bos.
Het grijze Dafje van mijn ouders toerde regelmatig over die weg richting de vrienden in Almelo. Vaste prik voor mijn zusje en mij was het tellen van de paarden onderweg, een wedstrijd tussen links en rechts. Bijna aan het eind van de reis kwamen we langs het theekoepeltje bij het Herenhuis in Almelo. We verzonnen welke gebakjes er bij de thee zouden zijn voor de denkbeeldige prinsesjes.
Op de terugweg, moegespeeld, vormde het ‘kedoink, kedoink’ van de banden over de richels in het beton een tevreden cadans die ons in slaap wiegde.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Berdien Blaak of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »