Schrijf mee!
« »

Column, Familie

Zeg het met bloemen

15 oktober 2018 | 120w | lisette | 3

Na het plotselinge overlijden van mijn moeder, en kort daarop mijn vader, voelde ik me een tijd sterker dan ooit. Ik regelde van alles, en beleefde die tijd heel bewust, dankbaar voor de mensen die met me meeleefden.
Verrassend vond ik vooral dat ik doorging met leven, iets wat ik me vooraf nooit kon voorstellen. Het leven daarbuiten bestond verder niet, of was uitermate oninteressant.
Inmiddels is het leven weer de moeite waard, en blijven mijn ouders een liefdevolle herinnering.

Regelmatig reis ik naar het kerkhof in mijn geboorteplaats, om hun graf te bezoeken. Ik ben een vaste klant bij de bloemenkraam vlakbij. Ze leggen mijn bestelling al klaar op de toonbank, als ik aankom: twee witte rozen, zonder cellofaantje.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »