Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij, Mensen

Wijze lessen

20 maart 2018 | 120w | lisette | 4

Ik was begin twintig toen ik stage ging lopen in een huis waar jongeren onder begeleiding woonden, op weg naar zelfstandigheid. In hun levens waren ze al heel wat ellende tegengekomen: geweld, misbruik, en overleven in internaten.

Met mijn brave achtergrond en schoolcarrière leerde ik minstens zoveel van hen als omgekeerd. Waar ik hun liet zien hoe je met geld omgaat en gezond kookt, zorgden zij ervoor dat ik kort en bondig leerde spreken. Geen wolligheid of dure woorden, die werden onmiddellijk afgestraft.

Ik heb er veel aan gehad. Ik leerde gemakkelijker met allerlei soorten mensen contact leggen. Problemen spelen namelijk door alle lagen van de bevolking heen. En erover gaan praten is vaak een eerste goede stap.
Bedankt, jongens!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »