Schrijf mee!
« »

Mensen

Wat haar verschijning met mij doet

15 augustus 2018 | 120w | JelStein | 5

Voordat ik deze gedachten kreeg, was er het gevoel. Waar kwam dat vandaan? Ik heb haar meerdere keren ontmoet en werd steeds getroffen door haar verschijning, haar doen en laten. Iedere keer beleefde ik een emotionele reactie. Die emoties gingen over. Er nestelde zich een gevoel dat aangenaam is. Zoals ik voorheen nooit heb gekend.

Heden besef ik dat al die indrukken zich via primaire, primitieve waarneming uiteindelijk naar het meer verheven niveau van mijn logisch denken hebben verplaatst. Via minutieuze deductie weet ik nu ook waaruit mijn gedachten zijn ontsproten. Wat ben ik toch blij met Spinoza. Zonder hem zou ik mij dit nooit bewust zijn geworden.

Helaas zijn die gedachten weinig verheffend. Ze zijn eerder van laag allooi.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van JelStein of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »