Schrijf mee!
« »

Communicatie, Mensen, Poëzie

Schoonheidsideaal v.s. realiteit

15 januari 2017 | 120w | monia ouchani | 0

Chinese synthetische haarstrengen geweven door mijn dode haar.
Prachtige lokken dansen met mij in de regen.
Geschilderde contouren op mijn harsus transformeren zich tot een whiteboard, waarin de highlights van mijn jukbeenderen nu als een schaduw voor mijn diepe wallen is gaan staan.
Huilend.
De druppels lessen de dorst van mijn huid, die al jaren in droogte leefde.
Dichtgeslibde poriën krijgen weer lucht en kunnen ademen onder een deken van fond de teint.
Bevrijd zijn mijn kijkers, de mascara ontsnapt tussen de tralies van mijn vlimmen.
Hun vlucht laat een spoor achter van donkere kringen.
Vermomd verzet ik me al jaren tegen de verandering van de tijd.
Besjoemeld was mijn spiegelbeeld, slachtoffer van een persoonsverwisseling.
Lelijk mokkel, nep maar echt.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van monia ouchani of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »