Schrijf mee!
« »

Communicatie

Juffertje

24 oktober 2017 | 120w | Marijcke Cauwe | 5

De regen klettert tegen de ruiten van de lijnbus. Met moeite dringt het licht van de koplampen door de grijze regensluier heen en beschijnt de weg die doorheen de maisvelden slingert.
Doornat, rillend van de kou en miserie probeert Julia zich te oriënteren. In haar ontreddering is ze de lijnbus ingevlucht. Weg van de plaats waar de gruwel zijn klauwen in haar heeft gezet, van de grijpende handen onder haar rok, van de stinkende adem van de dronken kerel. Weg van de struiken waaronder ze gemolesteerd zou zijn als de buschauffeur niet aan de afslag gestopt was.
“Gaat het juffertje?”, heeft hij gevraagd en keek bezorgd naar haar bemodderde kleren.
Ze knikt van ja, hoewel haar wereld zoujuist ineengestort is.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Marijcke Cauwe of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »