Schrijf mee!
« »

Communicatie

De schommel

2 juni 2017 | 120w | Irma van den Does | 2

De rivier laat eindelijk de mist los die hem versluierde als een boetekleed. En Fleur toedekte. Vanuit de erker kijkt Margot roerloos toe hoe grijze dwarrelingen het grasveld op kruipen, indikken en zich verheffen tot een dichtgetrokken gordijn. De nooit meer gebruikte schommel met zijn roestige draaipunten verdwijnt uit haar zicht. Zoals toen ook Fleur, met haar blote voeten rennend door het natte gras, van de schommel naar de rivier.
De mist bereikt het huis. Een kille vlaag wringt zich door de open ramen naar binnen. De gewrichten van de schommel beginnen te knarsen.
Het duurt niet lang tot de mist oplost in de warmte van de opkomende zon. De schommel wenkt nog. Naar de rivier loopt weer een voetenspoor.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma van den Does of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »