Schrijf mee!
« »

Communicatie, Natuur, Poëzie

Engelse mussen

23 april 2016 | 120w | Joop Rozema | 2

In het Nederlands zingen we nooit over mussen maar in de Engelse taal hebben ze een prachtige song: “His Eye is on the Sparrow.”

Van Whitney Houston, Mahelia Jackson, Lynda Randle, etc. zijn er mooie uitvoeringen bekend. Lynda wordt eenmaal prachtig vergezeld van een schitterende zwarte dominee, zo kaal als een knikker. Enthousiast smijt deze er de volgende bijbeltekst uit: “En de haren van uw hoofd zijn ook alle geteld.”

Hier zie je de rijkdom van de Engelse taal boven het Nederlands.

De preacher citeert the King James: “But the very hairs of your head are all numbered.”

Niet geteld, nee, “numbered,” ze hebben een cijfer, zodat God ziet wie er ontbreekt.

Amen, brother, zou ik willen zeggen, nee zingen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Joop Rozema of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »