Schrijf mee!
« »

Communicatie, Fictie, Maatschappij, Mensen, Studie & werk

De dag van Kiemer Joustra

18 april 2016 | 120w | Matthijs Zantinga | 12

Gehoond en vernederd. Vergeleken met zijn collega’s waren de pesters tijdens zijn middelbare schooltijd deugnietjes geweest. Na jarenlange therapie kon hij inmiddels glimlachen om de opsluitingen in het toilet, de lekke banden en het verstoppen van zijn boeken. Werkdagen waren een hel. Genegeerd en onderwerp van achterhaalde kantoorhumor. Nee, plezier in zijn werk had hij niet. Kende hij überhaupt nauwelijks. Haat wel. Vandaag was het de dag van de haat. Dé dag van Kiemer Joustra. Hij kuste zijn moeder vaarwel en vertrok met zijn rugtas. Onderweg dagdroomde hij over angstige blikken. Over hersenen op bureaus. Bij het vierde station stapte hij uit en de trein reed verder. Kiemer voelde op zijn rug. Leeg! Huilend sprong hij voor de passerende goederentrein.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Matthijs Zantinga of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

17 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »