Schrijf mee!
« »

Mensen, Natuur

A73

9 februari 2016 | 120w | Karin Gene | 9

Op vrijdagmiddag verlieten de wegwerkers het terrein. De uitgestrekte zandvlakte, waar de A73 zou verrijzen, bleef stil en leeg achter.

Samen met mijn vader liep ik naar de stal. De kwajongensblik in zijn ogen sprak boekdelen. Terwijl we de paarden zadelden, kreeg ik een preek van mijn moeder. “Je gaat niet in galop hoor. Als hij eraf valt en zijn botten breekt, moet ik de boerderij alleen draaiende houden.” Ik keek haar schouderophalend aan en gaf geen antwoord.

Zodra we de zandbaan opreden stoof mijn vader weg. Bokkend verdween hij in een stofwolk voor me. Kilometers lang galoppeerden we samen over wat nu een drukke snelweg is. Nog uren na onze terugkomst voelde ik de adrenaline door mijn lijf stromen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Karin Gene of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »