Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen

Een punt achter de punter

9 februari 2016 | 120w | Levja | 9

Pieter-Jacob blijft een dagdromer. Hij gedraagt zich als een gondelier. Niet dat hij zingt.
Nee, hij heeft in zijn Gieterse bok een radiotoestel ingebouwd. Deze levert non-stop muziek op. Altijd tikt hij aan zijn zeemanshoed als de jingle van Atlantis voorbij komt.

Het houten vaartuig doet nu dienst als een toeristische attractie. Pieter-Jacob houdt ervan mensen te entertainen. Tijdens de lunch vertelt hij verhalen. Over zijn voorvaderen.
“Allemaal piraten” vertelt hij vol trots. “Daar zat muziek in, daar zit nog steeds muziek in.”

Door een droom was hij op drift geraakt. Er was in zijn oor gefluisterd, dat hij het verdronken land Atlantis zou terugbrengen. Zo zette hij de juiste koers. Nu is Atlantis van kust tot kust te beluisteren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Levja of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »