Schrijf mee!
« »

Cultuur, Fictie, Mensen

Toeval?

3 november 2015 | 120w | Thislexy | 9

Het was een ouderwets koude winter, die van ‘46. De sloten en meren in het naoorlogse Friesland waren allemaal bevroren. Met wat vrienden ging mijn moeder een eind schaatsen. Kranten als isolatie onder de jas, stro in de klompen. Een metalen thermoskan met een gebreide ‘sok’ er omheen, gevuld met hete thee, klem tussen de riem en de jas, op de rug. Uiteraard Friese doorlopers ondergebonden. De elf steden zouden zij zeker niet aan doen, dat was te ver. Goedgemutst, letterlijk en figuurlijk, ging de groep het schitterende natuurijs op. De tocht verliep voorspoedig, tot mijn moeder viel en haar enkel brak. Ze brachten haar naar een boerderij, van ene familie Van den Berg. Die hadden een zoon: Jeen. Toeval?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Thislexy of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »