Schrijf mee!
« »

Column

Pijnlijke woorden

14 juni 2015 | 120w | Rob van Bedaf | 2

Niet in de binnenzak van mijn zomercolbert. Klop uw schoenen eens leeg, hoor ik mijzelf bazelen. Haal uw hand als een riek door uw kuif. Waar zijn de woorden? Een niersteenkoliek helpt wellicht. Wacht!, onder mijn oksel klopt een lidwoord; aan mijn wenkbrauw kleeft een uitroepteken. Daar is nog geen verhaal mee geschreven. Mijn pantalon heeft vele zakken. Een voor één keer ik deze binnenstebuiten. Een muntstuk klettert op het arduinen bordes. Ik trap met mijn sneaker het muntstuk in het groen. Aan bladeren hangen geen woorden. Heggen zwijgen. Woorden zitten in mij … ergens verstopt. Hoe hard ik mijn neus ook snuit, boer of transpireer, geen woord te bekennen, dan die ene hulpeloze uitroep die mij rest met plassen: Au!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rob van Bedaf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »