Schrijf mee!
« »

Fictie

Jiskefet

16 juli 2015 | 120w | Rob van Bedaf | 2

Als gebruiksvoorwerp meet de mens mij een inferieure status aan. Rond de vorige eeuwwisseling werd mij een discutabele faam toebedacht door een komisch trio. Heden ten dage bekleed ik een illegale rol: mag ik de toog sieren? Het leven van een asbak kent een grillig karakter, en troost mij aan herinneringen van weleer. Zo werd ik in de zeventiger jaren nog op een met lood gevulde sokkel geplaatst, opdat roker vanuit zijn crapaud naar de buis kon kijken en tegelijkertijd met bruingeblakerde duim- en wijsvinger een Caballero in mijn bak uitdrukken. Hoe sierlijk ook welden kronkelpluimen van een met dieprode lippenstiftafdruk getooide menthol Gladstone filtersigaret -gebed in de ambachtelijk geslepen oksel van mijn kristallen schoot- die eerder sensuele vrouwenlippen beroerde.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rob van Bedaf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »