Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Mensen

Een kaartje

25 februari 2015 | 120w | Han Knols | 5

Lieve Anne,

Sinds mijn laatste brief is er niets gebeurd.
De hemel is nog immer strakblauw en de temperatuur blijft aangenaam. Hier staat als altijd de zachte bries die de vochtige lucht van de dagelijkse hoosbuien naar de binnenlanden verdrijft.
Die verlichting wordt node gemist in het woud. Daar transpireert men bij het minste. Dus meestentijds zit men er en vermijdt vermeend onnodige bewegingen. Onze ingenieurs en opzichters hebben die kwalijke gewoonte overgenomen naar ik vrees. Het baart de pastoor zorgen.

Ook onze nieuwste machinerieën lijden eronder. Zo zag ik laatstelijk een stoomwals van Aveling & Porter aangevreten door de roest, half weggezakt in de smurrie.

Slechts Engelse gin-tonic en de gedachte aan ons weerzien verlichten mijn zorgen.

Hartelijke groet,

Flaubert

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Knols of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »