Schrijf mee!
« »

Mensen

Desperatieve begeerte

30 november 2015 | 120w | Rolf van der Leest | 4

Hard als een koudgewalste staalplaat miste ik het taaie en buigzame van zijn warme tegenhanger. Het bizarre is dat ik eigenhandig die extra bewerking had doorgevoerd en daarmee aan de wieg stond van dat verwrongen zelfbeeld. Ik besefte niet eens dat ik mezelf keer op keer tussen de verwoestende pletrollen plaatste. Integendeel!

Het gemodificeerde zelfbeeld paste als een goed zittende jas, tot het moment waarop ik me realiseerde dat de zee wijds werd. Als een uitgedoofde toneelspeler, uitgekotst door het publiek, zocht ik telkenmaal naar noodgrepen en uitvluchten. Ik bereikte echter het tegenovergestelde met mijn desperatieve begeerte naar aandacht. De schade is immens, het verlies van dierbaren pijnigend, maar de loutering creëert het juiste beeld en zet alles in perspectief.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rolf van der Leest of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »