Schrijf mee!
« »

Communicatie

De slag bij Monte Maggiore

9 maart 2015 | 120w | H2OWritez | 4

Ze noemden hem de Pers. Maar of hij echt uit Kashan, Istafan of Tabriz kwam, was onbekend bij de mannen van de Varangiaanse Garde. Normaal gesproken boeide het hen niet. Sterker nog, velen waren bewust onduidelijk over hun herkomst. Ballingen, vluchtelingen of anderszins verweesden waren ze. Gelokt door de forse soldij en verwachte oorlogsbuit vochten ze nu zij aan zij in het eliteleger van de Byzantijnse keizer.
De Pers wist alles over wondverzorging. Van zijn vader geleerd, een beroemd geneesheer. Wonderen verrichtte hij bij eerdere veldslagen. Maar zijn verwondingen opgelopen aan de oevers van de Ofanto waren ongeneesbaar.
Ze noemden hem de Pers. Hoe verzorg je een gevallen krijger waarvan je niet weet hoe zijn goden hem wensen te ontmoeten?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van H2OWritez of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »