Schrijf mee!
« »

Communicatie

Kamer Dertien

29 juli 2014 | 120w | Irma Moekestorm | 6

Stiekem sluip ik met de sleutelbos de trap op. Boven aanschouw ik de schijnbaar eindeloze gang met de dertien deuren: zes aan de linkerzijde, zes aan de rechterzijde… en één aan het eind van de gang.

Alle zijkamers zijn mij welbekend; de deuren zijn niet afgesloten. Alleen in de eindkamer ben ik nooit geweest. Oma moet ongetwijfeld een goede reden hebben waarom die deur angstvallig op slot blijft.

Ik probeer alle sleutels op kamerdeur dertien. Tevergeefs, het blijken maar twaalf sleutels.
Hoewel ik weet dat er niets te ontwaren valt, gluur ik gefrustreerd door het sleutelgat. Totaal onverwacht glijdt er een bundel zonlicht over de vloer en zet plagerig het voorwerp dat tussen het stof ligt in lichterlaaie: de sleutel.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »