Schrijf mee!
« »

Fictie

Infectie

12 mei 2014 | 120w | Tcr | 7

Nu lag ik hier. In een broeierig ziekenhuis. De gele bulten brandden in mijn vlees. Een bromvlieg cirkelde rond de plafondventilator. Waarom had ik het regenwoud als iets goedaardigs bestempeld? Het was mijn eigen schuld geweest. Ik had het bewust besloten. Zomaar, op een middag.

Een maandagmiddag. Drie weken voordat wij zouden vertrekken en ons grote avontuur beginnen zou. Tegen vijven reed ik mee met die jonge collega. Ondanks de lange rit bleef hij kletsen. Wat bleek? Hij was ook de Amazone doorgetrokken! Met enthousiaste gebaren gaf hij me een superbesparend advies: geen dure anti-malariatroep kopen. Er is geen malariamug in die regio. “Trust me, I’m a backpacker!â€, lachte hij. En ik lachte mee – de stomste beslissing van mijn leven.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Tcr of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »