Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

De onteigening

1 april 2014 | 120w | Anna | 7

Bouwvakkers schreeuwen elkaar toe in een taal die ze niet verstaat. Eén van hen bonst op de vertrouwde voordeur. Ze kraakt in haar hengels, begeeft het uiteindelijk onder zoveel kracht. Zijn stem weergalmt door de lege kamers, vergewist zich ervan dat het huis daadwerkelijk ontruimd is. Even blijft het stil, dan hervat het geschreeuw. Het onheilspellende gebulder van een machine komt naderbij, stort zich genadeloos op het huis. De aarde trilt onder haar voeten en haar hart slaat een slag over. Opwaaiend stof prikkelt haar ogen.

Het huis van haar dromen wordt afgebroken – gelijk gemaakt met de grond. Haar rest enkel een foto met zo’n gekarteld randje met daarop zij en haar man zaliger, arm in arm op het bordes.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Anna of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »