Schrijf mee!
« »

Cultuur, Mensen

Troost

6 maart 2013 | 120w | bertbux | 5

Francesca is een avontuurlijke jonge vrouw. Ze zoekt altijd naar nieuwe uitdagingen en werelden. Vijf jaar geleden vertrok ze uit Nederland en sindsdien leeft ze in verre landen op diverse continenten. Andere culturen geven haar een enorme levensenergie.
De andere kant van de medaille is het verlies van haar oude wereld: Nederland, haar vrienden en kleine gezellige stadje. Ze realiseert zich dat ze niet het ene kan ervaren zonder de keerzijde, maar soms overvalt haar toch een intens verdriet.
Op een zondagochtend schuift ze langzaam de sticky rice in de vorm die haar vertrouwd is. Gedroogde mangoschijfes worden netjes gerangschikt op de rijst. Een lach breekt door haar bereisde tranen heen bij het aangezicht van een witte boterham met boerenkaas!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van bertbux of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »