Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij, Mensen

Existens (1)

20 oktober 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 22

In een ravijn, omsloten door grijze kliffen, verscholen tussen verdwaalde morenen, begint het spoor. Platgetreden door mythische kolossen die zorgeloos de kloof uit leken te banjeren. Soms ontdekt een reiziger, zoekend naar rijkdom en roem, hun voetafdrukken. Verblind door ambitie en verdoemd door hebzucht volgt hij ze. Zijn luidruchtigheid veroorzaakt lawines. Met ongeloof over zoveel ongeluk, bevroren in een finale grimas, sterft hij. Evenals zijn vergeten voorgangers, berooid en bedolven.

Ook het dievengilde trotseert sinds mensenheugenis de gevaren van het spoor. Bekend met de risico’s vinden zij ’s nachts, in het geniep, hun weg. Zij reizen niet, maar leggen hinderlagen, veroorzaken aardverschuivingen en beroven gevallen avonturiers.

En ik? Wachtend op een reus, registreer ik slechts de frequentie van de lawines.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »