Schrijf mee!
« »

Communicatie, Familie

Weerspiegeling

14 april 2012 | 120w | Doortje | 3

De ochtend begint zoals altijd: ik pak de weckfles, zeef de op bloemkool lijkende kefirkorrels in een vergiet, schenk uitgelekte yoghurt in een beker en spoel de korrels af met koud water voordat ze terug in een schone weckfles gaan. Giet nieuwe melk op de kefirkorrels, schud een paar keer en zet de weckfles terug. Ik voeg een dessertlepel lecithine granulaat aan de yoghurt toe en draai me om. Op een stoel zie ik de nonchalant weggelegde vier breipennen en één afgebreide sok liggen. Op de vensterbank staan sinds gisteren nieuwe sanseveria’s. Is dit nostalgie? Want kefir en lecithine granulaat hoorden bij mijn vader, sokken breien en sanseveria’s bij mijn moeder. Weerspiegelt in het raam zie ik mijn eigen metamorfose.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Doortje of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »