Schrijf mee!
« »

Maatschappij

Vroeger was alles beter

30 november 2012 | 120w | ton | 1

Mijn moeder klaagde nooit. Tot ze een beroerte kreeg en naar een verzorgingshuis ‘moest’. “Vroeger was het beter, veel beter” hoorde je haar toen met regelmaat beweren.
Nu is ze negentig. “Ik wil dood” is nog haar enige expliciete meningsuiting.
“Wat word je toch een ouwe lul”, zegt mijn dochter als ik advies inwin over een nieuwe digitale ontwikkeling, “zoiets weet toch iedereen”.
Ondanks verwoede pogingen om bij te blijven, en een royaal investeringsbudget, loop ik hopeloos achter de feiten aan. Ik verdwijn in de periferie, uitgestoten door de tijdgeest.
Zo werkt het overlevingsmechanisme: survival of the fittest. Alleen wie zich weet aan te passen, zal zich handhaven op het wereldtoneel. Alles wordt minder, maar gelukkig gaan we allemaal dood.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van ton of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »