Schrijf mee!
« »

Communicatie

Vergeten groenten

28 december 2012 | 120w | Desiree Felen | 6

Met het puntje van zijn vork tilt hij de flinterdunne pastinaak op. Roomwitte mayonaise. Vleugje limoen waarschijnlijk. De schorseneren zijn brunoise gesneden.
Het servies draagt de naam van het restaurant. Zo passé. Hij pakt zijn notitieboekje.
De geur van de krokant gebakken eend bereikt zijn neus en hij sluit zijn ogen. Sinaasappel en Grand Marnier. Een klassieker.
De gourmet bekijkt zijn tafelgasten, de meeste hebben het op. Hij snuift van afkeuring. Ordinair volk.
Concentratie. Dit is hèt moment.
Met zijn mes snijdt hij een delicaat stukje vlees af. Hij bestudeert de cuisson. Rosé gebakken. Keurig.

‘Heeft u het alweer niet op, meneer Bruinsma?’ Verschrikt kijkt hij op. Een vrouw grist zijn bord weg. Verbouwereerd noteert hij: ‘Vreselijke bediening in Avondrust’.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Desiree Felen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

21 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »