Schrijf mee!
« »

Maatschappij

Uitzichtloos

3 november 2012 | 120w | Marja | 5

Kleurloos, geurloos, stil. Seizoenen bestaan niet meer. De fauna is uitgestorven. Planten en bomen gingen zielloos ten onder.
Er schuifelen nog wat grijze, kromgebogen figuren door de straten. Om hen heen ligt de wereld in puin. Ze beseffen dat ze zelf schuldig zijn aan deze ramp, aan dit onleefbare, uitzichtloze bestaan. Het moest immers steeds sneller, beter, goedkoper. Ten koste van de natuur.
Ze waren gewaarschuwd, al vele jaren lang. Hadden ze maar beter geluisterd. Het enige wat hun nog bindt is een kolossaal schuldgevoel.
Er is geen enkel doel meer. Ze zijn simpelweg in beweging om een beetje warm te blijven. En waarom eigenlijk. Alle hoop is verloren. Het verleden vergaan, het heden een tranendal en de toekomst duister.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Marja of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »